Tuesday, April 22

EUROCORPS ... adieu !!




Op 01 Apr 14 (en da's geen aprilvis ☺) werd het laatste hoofdstuk van mijn actieve militaire loopbaan afgesloten omdat ik bewust gekozen heb om geen verlenging militaire loopbaan (tot 56 jaar) aan te vragen. Immers, de enige optie die mij geboden werd na mijn vertrek uit Strasbourg was het "plateau Brussel" en daar heb ik vriendelijk voor bedankt. Gedurende mijn volledige loopbaan was het aspect mobiliteit voor mij hoegenaamd geen hindernis, maar voor de laatste jaren van mijn carrière had ik wel verwacht om aangeduid te kunnen worden voor een job in eigen regio, niet dus ... vandaar dat ik opteerde voor een"welverdiend" rustpensioen wegens leeftijdgrens, weze het toch iets of wat te jong (51 jaar).
De "commanding general" van het EUROCORPS, de Belgische Luitenant-generaal Buchsenschmidt stond erop om persoonlijk afscheid te nemen (ook van een collega officier) en te bedanken voor de bewezen diensten aan het EC en het Vaderland. Bijzonder attentvol en een zéér vriendelijk gebaar dat ik erg naar waarde weet te schatten. Ik hoop uit de grond van mijn hart dat het EUROCORPS nog wat meer "gedragen" wordt door de Europese politieke leiders en het een (veel) grotere rol van betekenis mag krijgen. Dit multinationaal hoofdkwartier heeft immers zoveel expertise en ervaring - in alle mogelijke domeinen - in huis dat het maar niet meer dan normaal zou mogen zijn dat het zijn plaats verdient aan "de" Europese Ronde Tafel. Leve het EUROCORPS !!!